Har det bra jag ;)

Och dagarna bara går...men alltså...man har ju det bra :)

Har hunnit med en hel del...haft torsdagsmys med bästa Sofie som innebar, Plock, där åt vi gott och drack gottit också ;) och så shopping såklart...ett måste ju :D

Fredagen så hade vi typ heldag Pernilla och jag. Drinkar, baka, laga mat och massa trevligt tjejsnack, sen kom hela familjen till henne på kvällen då vi firade att hon fyllt år. En myyyycket trevlig dag hade vi och får se till att ha en sådan till snart igen ;)

Söndagen körde jag "Switched at Birth"-maraton...och bara längtar ihjäl mig till det kommer fler avsnitt...en mycket bra serie :D

Idag så lagade jag något riktigt gott "Ananas-kyckling-burritos"...såååå sjukt gott...kommer ju absolut göras igen och här kommer receptet så ni också kan ära gott gott om ni känner för det ;)

ANANAS-KYCKLING-BURRITOS
-Tortilla bröd
-Två kyckling filéer
-En burk skivad ananas (liten med fyra skivor i)
-En halv paprika (valfri färg, jag körde röd)
-Halv lök
-Ev. en röd chili (hackad) om man vill ha lite starkare
-En burk majs
-Riven ost
-Taco salsa
Kryddning:
-Cayenne peppar
-Paprika pulver
-Vitlökspulver
-Lökpulver
-Svartpeppar
-Vitpeppar
-Salt
-Spiskummin
-Socker
Ris till detta

Skär kycklingen i små bitar och lägg det i en skål tillsammans med ananasen som du skurit i bitar och så häller du ananasjuicen över. Låt det stå medans du sätter på riset.

Häll kyckling/ananas-blandningen i stekpanna och låt det steka/koka tills kycklingen är färdigt, detta går väldigt fort. Skiva löken och paprikan och ev. röd chili och lägg i och låt det steka tillsammans.

Blanda kryddorna, helt efter egen smak, jag tog lite av varje och gick efter hur det luktade, du känner på lukten också hur stark det verkar bli.

Blanda i kryddorna i grytan och smaka av, för starkt ta då lite vatten för att milda det.

Värm tortilla bröden och lägg ris, sen ananas kycklingen på, lite majs, riven ost och salsa på det...bara att njuta ;)

Var ju bara tvungen att dela med mig av det goda :)

Kärlek folks <3

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: julle

bea svea alltid lika snygg=) va duktig du ä´rena kocken, fina små uppläggnings skålar, sånt som jag garanterar slår sönder.... så klantig=0 mina inlägg brukar försvinna, så jag är inte riktigt kopis med din blogg... puss på dig gummsan<3

Postat av: Anonym

Postat av: Bea

Min Julle Bulle!!! Tack fina du <3

Nejdå, dina inlägg kommer, tar bara en liten stund ibland ;)

Pussssssss fina vännen <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback